Анатолий Коньков, фото ФФУ
"Події, що стрімко розвиваються в Україні та, зокрема, ставлення до них з боку Росії, ситуація навколо Криму, проведення референдуму, а також незаконне приєднання Криму Росією привертають пильну увагу всього світу, в тому числі — футбольної спільноти.
Конституційний суд України своїм рішенням від 13 березня 2014 року визнав рішення від 06.03.2014 р №1702-6 / 14 Верховної Ради Автономної Республіки Крим про проведення референдуму 16 березня таким, що не відповідає Конституції країни. 15 квітня 2014 року Верховна Рада України оголосила АР Крим та Севастополь «тимчасово окупованими територіями».
Викладені вище висновки підтверджені висновками і рішеннями багатьох міжнародних організацій, такими як: Венеціанська комісія (експертний висновок від 21 березня 2014 р.), Парламентська асамблея Ради Європи (ПАРЄ) (резолюція від 9 квітня 2014 р.), Генеральна Асамблея ООН (резолюція від 27 березня 2014 р.), Парламентська асамблея Організації з безпеки та співробітництва в Європі (ОБСЄ) (резолюція від 1 липня 2014 р.).
Крім цього, зовнішню політику Російської Федерації стосовно України різко засудили країни Євросоюзу, США та Канади, в результаті чого, по відношенню до Росії у три етапи були прийняті обмежувальні політичні та економічні санкції.
5 червня 2014 року ФІФА у відповідь на звернення Російського футбольного союзу про намір прийняти до його складу Республіканську федерацію футболу Криму, Федерацію футболу Севастополя та клубів Кримського півострова висловила досить чітку позицію з цього питання і, посилаючись на ст. 84 Статуту ФІФА, не рекомендувала РФС афіліювати вищевказані федерації та клуби до роз'яснення правової та фактичної ситуації.
У відповідності до ст. 84 Статуту ФІФА Асоціації, ліги або клуби, що входять до складу асоціації-члена, мають право приєднуватися до іншої асоціації-члена або брати участь у змаганнях на території такого тільки у виняткових обставинах. У будь-якому випадку, згода має даватися обома асоціаціями-членами відповідної конфедерації і ФІФА.
У той самий час, відповідно до частини 2 ст. 83 Статуту ФІФА: «Асоціації-члени та їхні клуби не можуть проводити матчі на території іншої асоціації-члена без згоди останньої».
Федерація футболу України не давала згоду на приєднання до Російського футбольного союзу або згоди на участь у змаганнях на території Російської Федерації жодному клубу з Кримського півострова.
Республіканська федерація футболу Криму і Федерація футболу міста Севастополя зареєстровані відповідно до законодавства України та правил ФІФА. Ці організації є колективними членами ФФУ. Їх членство в ФФУ може бути припинено лише відповідно до положень ст. 10 та ст. 11 Статуту ФФУ.
Таким чином, будь-які члени РФС, за наявності бажання проводити матчі на території Криму, повинні отримати згоду ФФУ, оскільки територія Автономної Республіки Крим є територією України. Проведення матчів за участю членів РФС на території Криму без згоди ФФУ є грубим порушенням Статуту ФІФА.
Так, Рада з надзвичайних ситуацій УЄФА окреслила свою чітку позицію у цьому питанні, прийнявши рішення, що матчі, зіграні футбольними клубами з Кримського півострова у турнірах під егідою Російського футбольного союзу, визнані не будуть.
Всупереч усім заборонам і застереженням вищих футбольних організацій, РФС вже прийняв до свого складу деякі кримські клуби та продовжує вести активну роботу щодо включення до свого складу федерацій з Кримського півострова. Крім того, РФС вже провів футбольні матчі Кубку і чемпіонату Росії на тимчасово окупованій території України.
Подібні дії Російського футбольного союзу викликають вкрай негативну реакцію ФФУ, свідчать про відверте ігнорування базових принципів футбольної сім'ї, про грубе порушення прав ФФУ, а також статутних норм ФІФА та УЄФА.
Відповідно до підпункту (а) пункту 1 ст. 13 Статуту ФІФА, члени ФІФА зобов'язані постійно і повністю виконувати Статут, регламенти, директиви та рішення органів ФІФА. Недотримання викладених вище зобов'язань з боку будь-якої асоціації-члена може привести до накладання санкцій, передбачених даним Статутом. Ст. 15 Статуту ФІФА визначає, що Конгрес може виключити асоціацію-члена за серйозне порушення Статуту, регламентів, рішень чи Морального кодексу ФІФА.
Згідно ст. 14 Статуту ФІФА, обов'язок щодо тимчасового виключення будь-якої асоціації-члена лежить на Конгресі. Однак, Виконком може тимчасово виключити асоціацію, який серйозно порушує свої зобов'язання як члена, причому таке рішення набуває чинності негайно.
Федерація футболу України та вся футбольна громадськість України розраховують на солідарність міжнародного спортивного співтовариства і просять Вас прийняти чітку позицію по відношенню до незаконних дій РФС, яка дозволить зберегти баланс прав членів ФІФА і в майбутньому припинить будь-які спроби порушення її членами статутних вимог.
Керуючись статтями 14, 15 Статуту ФІФА, Федерація футболу України просить ФІФА і УЄФА, як вищі футбольні органи, застосувати санкції, відповідні грубим порушенням Російським футбольним союзом норм Статуту ФІФА, що проявляються у незаконному приєднанні до складу РФС деяких клубів Кримського півострова і ведення несанкціонованої активної роботи щодо включення до свого складу Республіканської федерації футболу Криму, Федерації футболу Севастополя, а також проведенні матчів на території України без відповідного дозволу Федерації футболу України.
З повагою,
А. Коньков"